Zalewska pyta KE o prawa pasażerów lotniczych. W jaki sposób KE zmusi linie lotnicze do respektowania praw?

Zalewska pyta KE o prawa pasażerów lotniczych. W jaki sposób KE zmusi linie lotnicze do respektowania praw?

13 lipca 2022 Eurodeputowana PiS Anna Zalewska wystosowała interpelacje do Komisji Europejskiej  w sprawie regulacji praw pasażerów linii lotniczych, odnosząc się do ostatnio zaistniałych sytuacji, które powodują wiele problemów w przemieszczaniu się po Europie drogą powietrzną.

Przy tym wskazuje konkretne zaniedbania ze strony linii lotniczych, które ignorują prawa swoich pasażerów, którymi KE powinno się zająć w najbliższym czasie.

Temat: Polepszanie i wdrążanie regulacji Europejskich praw pasażerów linii lotniczych.

„Ostatnie strajki, utrudnienia i brak personelu powodują chaos Europejskim linią lotniczym i lotniskom. Również, linie lotnicze regularnie zawodzą w udzielaniu jasnych instrukcji i łatwym dostępie do uzyskania odszkodowania. Ponadto, podczas gdy klienci są zmuszeni do czekania na zwrot pieniędzy przez kilka miesięcy, najczęściej nie ma nadziei na uzyskanie informacji na temat ich sprawy: w zasadzie, linie lotnicze nie zapewniają numeru śledzenia, jak i nie są przestrzegane terminy zwrotu kosztów. Linie lotnicze często zostawiają pasażerów bez możliwości uzyskania informacji o statusie ich wniosków o zwrot pieniędzy za odwołane loty i odszkodowanie za zniszczony lub zgubiony bagaż, ponieważ kontakt telefoniczny i emaliowy  z przewoźnikiem jest niemożliwy. Te wszystkie sytuacje pokazują, że rozporządzenie dotyczące praw pasażerów linii lotniczych nie jest prawidłowo wdrożone. W trakcie wakacji sytuacja będzie się ciągle pogarszać.

W jaki sposób Komisja zmusi linie lotnicze do zastosowania się do przepisów UE aby prawa pasażera były przestrzegane?

Co planuje zrobić Komisja, aby polepszyć Unijne rozporządzenie w sprawie praw pasażerów linii lotniczych poprzez dodawanie nowych zasad m.in. automatyczna kompensacja zapewniająca pasażerom jasne i łatwo dostępne informacje, jak i możliwość śledzenia postępów wniosku na stronie internetowej?”