Anna Zalewska w PE: Europejscy przedsiębiorcy nie udźwigną „Fit for 55”!
Za nami kolejne burzliwe posiedzenie Komisji Ochrony Środowiska Naturalnego, Zdrowia Publicznego i Bezpieczeństwa Żywności podczas którego Anna Zalewska – Europoseł z grupy Europejskich Konserwatystów i Reformatorów – wskazała i wytknęła szereg błędów i nieprawidłowości Pakietu Fit For 55, w tym nieuchronne podwyżki cen paliw, energii, dostaw produktów, a także upomniała się o ograniczenie biurokracji i jasne wskazanie źródła finansowania.
13 stycznia 2021 roku podczas spotkania Komisji Ochrony Środowiska Naturalnego, Zdrowia Publicznego i Bezpieczeństwa Żywności dyskutowano nad projektem rozwiązań przyjętych w Pakiecie Fit for 55. Już na samym wstępie Anna Zalewska zwróciła uwagę, że zaproponowany dokument jest tylko deklaracją, w którym „nie widać skutków, nie widać perspektyw, nie widać badań, które dowodziłby, że kiedy podejmiemy takie decyzje rzeczywiście projekty zostaną w jakikolwiek sposób zrealizowane”.
Zdaniem Europoseł, twórcy projektu żyją w odrealnionym świecie i nie zauważają skutków pandemii oraz dramatycznego kryzysu energetycznego i tym samym nie liczą się ze swoimi wyborcami, przedkładając ponad nich własne, wygórowane ambicje. Anna Zalewska – po wysłuchaniu wypowiedzi dwóch przedstawicieli Niemiec – poprosiła członków Komisji reprezentujących ten kraj, aby zwrócili uwagę, że „90% waszych przedsiębiorców jest przerażonych podwyżkami cen, a 50% mówi, że nie udźwignie dalszej podwyżki” oraz wskazała, że to właśnie Niemcy są państwem, który ogólnie ma jeden z najwyższych wskaźników wzrostu cen energii.
Anna Zalewska podkreśliła również, że cele przyjęte na 2025 rok są nierealne i niemożliwe do osiągnięcia oraz zwróciła uwagę na przemilczane i nieporuszane do tej pory kwestie – przerwanie dostaw i problemy z dostarczaniem produktów, któremu winne są decyzje podjęte przez Europarlamentarzystów: „Myślicie Państwo, że te decyzje, o których dzisiaj chcemy dyskutować przywrócą ten transport? Nie! Będziemy mieć jeszcze większe kłopoty, żeby naszym odbiorcom, naszym konsumentom dostarczać różnego rodzaju produkty”.